Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlastnosti a použití kovových pěn
Křivánek, Robin ; Liškutín, Petr (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou shrnuty poznatky o kovových pěnách s převážným omezením na hliníkové pěny, protože se v nich skrývá největší potenciál. V první části je popsána výroba porézních materiálů a to především způsob vzniku pěny teplotním rozkladem zpěňovadla a metodou vháněním vzduchu do taveniny kovu. Dále jsou zde uvedeny zátěžové zkoušky k bližšímu poznání jejich vlastností, ale i nejnovější způsoby zkoumání pěn, jako jsou pomocí radioskopie a CT skeneru, ze kterého se následně vytvoří voxelový model pěny. Jsou tady shrnuty i základní způsoby jejich zpracování. Na závěr musíme zmínit možnosti využití těchto materiálů se zaměřením na komerčně vyráběné pěny Alporas® a Duocel®. Hromadnému používaní pěn brání hlavně vysoké výrobní náklady a v některých případech i obtížná reprodukovatelnost vlastností.
Návrh bezpečnostních prvků vozidla Formule Student
Martinec, Pavel ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je navržení bezpečnostních prvků pro vozidlo soutěže Formule Student. Cílem je zpracovat požadavky pravidel soutěže pro bezpečnost řidiče, a dle nich vypracovat návrhy. Hlavním bodem zájmu je deformační člen vozidla, jehož návrh byl následně testován vhodnou zkouškou. Mimo to je provedeno i navržení ostatních prvků bezpečnosti jako jsou bezpečnostní pásy, úchyty bezpečnostních pásů a výbava řidiče.
Návrh předního deformačního členu vozidla Formule Student
Bilík, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem deformačního členu pro vozidlo Formule Student. Cílem je vybrat vhodný materiál a prověřit jeho chování při deformaci. Na základě výsledků navrhnout rozměry deformačního členu a poté provést jeho zkoušku. Dále je cílem práce provedení MKP analýzy bezpečnostního plechu a testovacího přípravku.
Návrh předního deformačního členu vozidla Formule Student
Bilík, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem deformačního členu pro vozidlo Formule Student. Cílem je vybrat vhodný materiál a prověřit jeho chování při deformaci. Na základě výsledků navrhnout rozměry deformačního členu a poté provést jeho zkoušku. Dále je cílem práce provedení MKP analýzy bezpečnostního plechu a testovacího přípravku.
Návrh bezpečnostních prvků vozidla Formule Student
Martinec, Pavel ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je navržení bezpečnostních prvků pro vozidlo soutěže Formule Student. Cílem je zpracovat požadavky pravidel soutěže pro bezpečnost řidiče, a dle nich vypracovat návrhy. Hlavním bodem zájmu je deformační člen vozidla, jehož návrh byl následně testován vhodnou zkouškou. Mimo to je provedeno i navržení ostatních prvků bezpečnosti jako jsou bezpečnostní pásy, úchyty bezpečnostních pásů a výbava řidiče.
Vlastnosti a použití kovových pěn
Křivánek, Robin ; Liškutín, Petr (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou shrnuty poznatky o kovových pěnách s převážným omezením na hliníkové pěny, protože se v nich skrývá největší potenciál. V první části je popsána výroba porézních materiálů a to především způsob vzniku pěny teplotním rozkladem zpěňovadla a metodou vháněním vzduchu do taveniny kovu. Dále jsou zde uvedeny zátěžové zkoušky k bližšímu poznání jejich vlastností, ale i nejnovější způsoby zkoumání pěn, jako jsou pomocí radioskopie a CT skeneru, ze kterého se následně vytvoří voxelový model pěny. Jsou tady shrnuty i základní způsoby jejich zpracování. Na závěr musíme zmínit možnosti využití těchto materiálů se zaměřením na komerčně vyráběné pěny Alporas® a Duocel®. Hromadnému používaní pěn brání hlavně vysoké výrobní náklady a v některých případech i obtížná reprodukovatelnost vlastností.
On the modelling of compressive response of closed-cell aluminium foams under high-strain rate loading
Koudelka_ml., P. ; Zlámal, Petr ; Fíla, Tomáš
Porous metals and particularly aluminium foams are attractive materials for crash applications where constructional elements have to be able to absorb considerable amount of deformation energy while having as low weight as possible. Compressive behaviour for medium impact velocities can be experimentally assessed from a series of droptower impact tests instrumented with accelerometer and high-speed camera. However to predict such behaviour a proper modelling scheme has to be developed. In this paper droptower impact tests of Alporas aluminium foam were used for development of a material model for explicit finite element simulations of high-strain rate deformation process using LS-DYNA simulation environment. From the material models available low density foam, Fu-Chang’s foam, crushable foam and modified crushable foam models were selected for simulations using smoothed-particle hydrodynamics and solid formulations respectively. Numerical simulations were performed in order to assess constitutive parameters of these models and identify material model describing deformation behaviour of Alporas with the best accuracy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.